tirsdag 20. juli 2010

Ag-kurs i Åre.

Tirsdag til søndag forrige uke var jeg og hundene i Åre/Järpen, på agilitykurs i regi av Gauldal HK. Hadde gledet meg masse til denne turen, og den svarte virkelig til forventningene. Håper jeg får til å bli med neste år også. Vi var vel ca 20 mennesker og noen flere hunder som bodde i huset vi leide. Masse kjekke hundefolk og fine hunder.
Det var leid en flott fotballbane litt inni skogen som vi trente på. 3.5 timer trening hver dag (4 dager). Jeg var veldig spent hvordan Micko kom til å fungere, når vi skulle trene så mye og ofte, men han imponerte meg virkelig! Han jobbet hardt og løp fort (til han å være da) hele uka, og kanskje det beste av alt; pipeball funket som belønning nesten til siste slutt på kurset. DET er jeg superfornøyd med!

Instruktørene var norske Thomas Thiesen og svenske Mija Jansson. Ganske forskjellige instruktører og måter og gjøre ting på, men det var egentlig veldig greit for da ble det ganske mye variasjon. Hos begge var det likevel mye fokus på fart. Og det er bra, for farten er noe vi virkelig trenger å få opp, og noe jeg hadde håpet skulle bli ett tema. Fikk mange gode tips i løpet av uka på hvordan jeg skal trene for å få opp farten. Jeg synes det var god variasjon i det vi trente på, jeg tror jeg har blitt en god del klokere i løpet av kurset og jeg har lært masse ny handling.

Såååh, noen bilder fra kurset:

Noen er ferdig med dagens økt og ser på neste gruppe trene.

Briefing på gang her.

Valpisene som var med på turen.

Søteste søsknene. Bimbo og Loke.


Alle vil ha den samme tyggepinnen.

Yatzi linselus.

Myntis.

Trøtt Micko i buret etter dagens treningsøkt.

Meg og Micko i slalomen.

2 kommentarer:

  1. Gøy med bilder! :) Så ut som om dere kosa dere ja!

    SvarSlett
  2. Hadde det kjempebra :) Neste år er du og søtis Circus med også eller?

    SvarSlett