lørdag 19. mars 2011

Fredagstrening.

Slalom, 4 pinner og 8 pinner. Veldig fornøyd! Dette blir det :) Da vi trente slalom holdt Annelise og Mika på og lekte 2 meter unna oss også, litt vanskelig å holde fokus på riktig ting var det, men trenger bare en liten tilsnakk så er hodet på riktig plass. Flinkis!
Fremadsending. Bra når jeg bare får timet belønningen (ball) riktig.
Fremforbytte. Greit nok. Flink hund, klønete fører.
180 grader. Litt vanskelig denne gangen også, sikter seg ikke inn på det siste hinderet. Men når jeg posisjonerte meg bedre, pluss brukte stemmen på riktig tidspunkt så funka det. På den ene repetisjonen snudde jeg meg og ropte for tidlig og da tok han ikke hinder nr. 2. Fint å se at han faktisk reagerer på min handling da.
Lead out pivot.(tror i hvertfall det kalles det..) Litt rart ja, skulle han virkelig starte selv om jeg sto der bom stille? Men når han skjønte at det skulle han, så funka det supert. Fin respons på selve byttet.

Han var litt sliten på forhånd i dag, vi var på tur med Maiken med hunder i formiddag nemlig, og da går det alltid hardt for seg. Men det var egentlig litt greit at han ikke var stappfull av energi for en gangs skyld. Oppførte seg eksemplarisk i pausene og på en måte mer førbar og behersket enn vanlig. Litt vanskelig å forklare, men jeg synes vi hadde en superbra og artig trening, beste trening vi har hatt på en god stund. Følte vi fikk gjort mye, på lite tid.

Micko var også med, for å trene på å oppføre seg med andre hunder til stede. Det går så mye bedre nå, av en eller annen grunn. Var flink i dag, selv om andre hunder gikk forbi og trente rett ved siden av oss. Tok også ett par repetisjoner på slalom med 8 pinner, som gikk over all forventing. Fikk til og med opp litt fart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar