torsdag 21. juli 2011

Treninger.

Har hatt noen treninger i det siste, selv om jeg ikke har oppdatert bloggen. Har vært uten pc i over en uke også, så det får også ta litt av skylda.

Har trent to ganger denne uka, sammen med Nina og hennes jacker. I Åre hadde vi en øvelse som gikk på bakombytter, og da så jeg at vi ikke akkurat har teken på det, så det har jeg tatt tak i denne uka. Satte opp dobbelboks, og belønnet først for å bare ha fart framover, for så og prøve bakombytte på samme sted etterpå. Vanskelig! Vanskelig å få opp nok fart på han, og da funker det jo dårlig. I tillegg synes han det er merkelig at jeg krysser bak han.. Det funker bedre i en større kombinasjon, der vi har mer fart, men han reagerer på at jeg bytter bak da også. Har fått til noen bytter som har blitt sånn passe, men masse å jobbe med her..

Det andre prosjektet denne uka har vært å få opp mer fart og guts. Vet jo han har det i seg, men jeg sliter med å få fram den store iveren. Har tenkt en del på om jeg er morsom nok å trene sammen med, i Loke sine øyne og der har jeg sikkert litt å gå på. Har nok trent han til å bli passiv desverre, men bare å skjerpe seg. Skal prøve å leke masse, ha det gøy og trene mindre småpirk en stund. For han drar på når jeg gjør det enkelt for han. Må også trene på eksplosive starter.

Trente også litt på felt i kveld, møne og bommen i en sirkel med andre hinder. Fikk mer feil enn jeg har fått på en stund. Er vanskeligere når jeg beveger meg mer, men han har ganske god forståelse av hva det er han skal gjøre på feltet. Så har tro på at feltene blir knall jeg.

Slalomen begynner å sitte veldig bra, får lite feil der. Kan få mer fart her også, men hadde ett par repetisjoner i kveld hvor jeg var godt fornøyd med farten.

Har ikke fått trent så mye med forstyrrelser som jeg hadde håpet på, denne uka har vi bare trent samtidig med Bella og hun er kjent så da er hun ikke så interessant.. Men forrige uke trente jeg ett par ganger da det var ukjente hunder rundt banen, og det går veldig bra, har ikke hatt noen avstikkere. Tror cluet er at han må få se seg rundt og bli ferdig med å undersøke tingenes tilstand rundt banen før vi skal på banen selv. Har brukt "se-på-den-leken" (eller hva det heter) en del og tror det er en greie som kan funke bra for oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar