torsdag 25. mars 2010

Spor.

I kveld har vi prøvd oss på ett par spor igjen. Jeg hadde jo liksom som nyttårsmål å gå minst ett spor i uka, haha! Det startet jo ganske bra, men så ble jeg litt demotivert, syntes ikke det gikk så bra som før.

Men i dag var jeg ganske lite lysten på lang tur, så fant ut at vi kunne gå spor i stedet. Kjørte til Sponhuset på Lade, og gikk en liten runde på åkeren og rundt omkring først. Har erfart at hvis Micko bare skal rett ut å gå spor uten at det har skjedd noe før på dagen så er det ikke vits. Da har han alt for mye energi, så derfor en liten tur først. Så var det bare å sette Micko i bilen og legge ut spor da. Jeg la to korte spor, det ene på gress/mark, der det ikke var snø lenger. Dette gikk rett fram og var bare på ca. 3 meter. Det andre sporet var på is og litt mark og var litt lenger, kanskje 6-7 meter. Rett fram, med en liten sving på slutten. Jeg ville ta det såpass enkelt, ettersom jeg ikke har vært spesielt fornøyd med de siste sporene han har gått.

Og det gikk veldig bra! Han var gira, men ikke for gira, hadde nesa i bakken, tok seg god tid og fulgte sporet nøye. Kjempebra :) Så nå ble jeg litt mer motivert igjen, kanskje jeg kan prøve å få til minst ett spor i uka igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar