onsdag 24. mars 2010

Tur og vippetrening.

Dårlig med blogging ja, litt nedprioritert for tida.
I dag har vi vært på Ranheim og gått tur, jeg skjønner ikke at jeg ikke "oppdaget" Ranheim før altså. Det er jo rett borti gata nesten, og utrolig fint, og ofte folketomt. I dag fant jeg for første gang ut hvor veien opp til utsiktstårnet er. Og det var TUNGT for sånne utrente personer som meg! Bare oppoverbakke jo! Vi brukte ganske nøyaktig 40 minutter opp, sliten og svett ble man. Fin utsikt da, får ta med kamera neste gang. Møtte ikke en sjel, bortsett fra barnehageungene ved parkeringsplassen, så Micko sprang løs hele veien.

I vinter har jeg prøvd å trene litt felt innendørs når jeg har kommet på det. Har en planke som vi bruker, for å prøve å trene inn 2 av og 2 på. Går egentlig veldig fint, han kan stå på planken noen sekunder før han får signal om å få gå av. Men i kveld tenkte jeg å prøve å få planken til å bli litt mer vippe.. Så la den oppå ankelen min, noe som egentlig var en god idé. Men jeg tenkte ikke på hvor hardt planken kom til å slå i gulvet når Micko gikk over, og desutten har jeg jo ikke normalt noen lettskremt hund. Han tørr som regel å prøve igjen, selv om det blir litt knall og fall. Men oi, det var skummel lyd ja.. Etterpå var det ikke mye sjangs å få han til å gå på planken igjen. Teeeit!
Trente litt på noen andre småting som han kan godt, så treninga skulle bli litt artig igjen. Også prøvde vi litt mer planke, kom seg litt da. Han sto på planken igjen, etter en stund, men føler vi datt flere hakk tilbake i treninga.

Den store nyheten sånn ellers er at det kommer en liten valpis i huset i mai. Jeg hadde jo ikke tenkt å få neste hund før om ett år, men ting forandrer seg. Jeg har fått ett tilbud jeg ikke kunne si nei til, så da blir Micko storebror til en liten jack russel gutt. Gleder meg! Tror Micko gleder seg også, han bare vet det ikke helt selv :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar