tirsdag 10. august 2010

Utstilling og agilitytrening.

Her var det lenge siden noen hadde skrevet.. Det er rett og slett fordi det ikke har skjedd så veldig mye spennende. Etter Åre har det vært lite action. Eller action er det jo, har da valp i huset. Og han er aktiv! Men ellers er det lite som skjer.

I helgen var mamma, Micko og jeg i Svenstavik på utstilling. Loke fikk bli med Yatzi på hyttetur i mens. Målet og håpet var å få ett svensk cert, for å få det svenske championatet. Men det ble bomtur.. Fikk høre det samme som jeg har fått høre i ett år nå, at han er for tjukk. Begynner å bli LEI av å få høre det av dommerne nå. Jeg vet det jo godt, men det er så vanskelig å få han ned i vekt. Vi får prøve på det svenske certet senere.. Vi var på utstillingen sammen med Lena og Bill, Micko sine oppdrettere, og fem andre norfolk terriere fra deres oppdrett. Var koselig å se dem igjen, og kjekt å få litt hjelp til pelsen. Tok litt bilder, men de får komme senere.

I dag har jeg trent agility for første gang på flere uker. Og for en dag å begynne å trene igjen på! Jeg har vært trøtt og uopplagt hele dagen.. Burde visst bedre enn å dra å trene da, men tydeligvis ikke. Jeg og Micko hadde en ganske crap trening, der egentlig ingenting funket. Blir helt flau over meg selv, når jeg ikke får til noe og alt blir bare tull. Micko ville faktisk trene da, men jeg klarte ikke å utnytte det. Og når fører er sur og umotivert, så er det vel ikke så rart om det smitter over på hunden heller.

Trente litt med Loke også, tunnel og vippe. Er hakket mer motivert for å trene med han, og han er flink. ER jo helt merkelig å trene med en hund som synes vippa er bare kul, og ikke det grann skummel :) Men det er dette med at det er så vanskelig å komme tilbake med leken da. Må bare trene masse mer på byttelek og å slippe.

Nå er det natten her snart, så får jeg satse på at jeg har litt mer energi og humør i morgen. Stakkars hunder som må bo sammen med gretne og trøtte meg i dag.

3 kommentarer:

  1. Vi sliter med det samme på Tuva. Får høre at ho er litt i det "kraftigste" laget. Utrolig slitsomt! Men skal på bjerke til helgen så håper at det er blitt bedre.:)

    Er jo såå vanskelig å slanke disse noffene:)

    Hilsen Line og Tuva i Oslo

    SvarSlett
  2. De legger jo så lett på seg, og det er veldig vanskelig å få de ned i vekt igjen.. Det er kjedelig når man får høre det gang på gang, i hvertfall når man er klar over det og prøver å gjøre noe med det..

    Lykke til på Bjerke! :)

    SvarSlett
  3. ja vi føler jo ikke at ho får noe mat i det hele tatt stakkar:)
    Men det går no sakte nedover. Blir spennende å høre kritikken i helgen. Er 12 som stiller i morge og 13 på søndag. Kjekt når det er litt flere enn bare oss i ringen!

    SvarSlett