tirsdag 5. oktober 2010

Oppussing, kurs og besøk.

Mye flyttegreier og oppussing som fyller dagene, og skrekkelig lite hundetrening. Loke og jeg begynte dog på grunnferdighetskurs hos sportshunder.no på torsdag. Skal holde på med det 10 torsdager framover, blir bra. Første gang var det mest teori og praktisk info, fikk trent litt hund på slutten. Betinge klikker, kontakt og pekefingertarget. Ikke noe av dette som var nytt for oss, så myk og fin start. Blir nok andre boller framover, er småflau over hvor lite jeg har lært gutten. Bra vi har kommet oss på kurs, så jeg får ett spark i rompa. Trenger det virkelig!

I helga passet jeg Cisco, gikk kjempegreit det oppi all maling og styr. Er jo ikke noe problem å passe på en så tålmodig og herlig hund. Uvant med en stor hund i hus igjen da, men merker at det gir mersmak. Loke fant virkelig ett stort forbilde i Cisco da, helt rart å se! Alt Cisco gjorde, skulle Loke gjøre også.. Snuse på den samme flekken, ha den samme pinnen osv. På tur var han mye mer opptatt av Cisco enn meg, så sånn sett er det greit at han ikke ser spesielt opp til Micko. Vanligvis er han mest opptatt av meg, og enser Micko lite, både inne og ute. Noe jeg synes er helt i orden! Men Cisco, nei han var utrolig kul ja tydeligvis! Ikke verste hunden å se opp til det da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar