søndag 23. januar 2011

Trening på Melhus.

Da har jeg og Loke vært på den første Gauldal-treninga, på Melhus. For de fleste andre var det den tredje treninga da, men vi har ikke kommet oss dit før nå.

Merket at det var ny plass og nye hunder ja! Herlighet for ett stressa og gira liten hund jeg hadde med meg. Ganske annerledes enn de siste treningene i ridehallen i Klæbu, der har han blitt vant til å være.. I dag ville han helst bort til alle andre hunder, hoppet etter godbiter og leker jeg hadde i hendene, og i det hele tatt.. Klarte vel kanskje å sitte i ro max 5 sekunder til sammen mens vi ventet på første økt. Og jeg hadde GODE godbiter i dag, men det hjalp tydeligvis lite.

Selve treninga:
Økt 1: Felt, 2 av og 2 på, på bommen. Litt mye styr og stress, skjønte ikke helt hva han skulle. Men roet seg relativt greit ned og det ble noen bra repetisjoner etterhvert. Han sto igjen, og jeg kunne gå i fra noen meter og gå tilbake og belønne.
Økt 2: Tunnelsug/søke inngang. Jeg var ikke fornøyd, dårligste tunnelsuget jeg har sett han ha, siden første gang vi trente tunnel sammen med agilityprosjekt-gjengen. Igjen så det ut som tunnel hadde ingen verdi for han.. Ble vel 2 repetisjoner jeg ble fornøyd med, av kanskje 6-7.
Prøvde muren for første gang, hoppteknikk Mecklenburg over muren, ingen problem med at det så annerledes ut enn ett vanlig hopphinder hvertfall. Fikk til noen ganske gode og tighte hopp også.
Tok ett par repetisjoner på tunnel etterpå, som faktisk var litt bedre. Men det spørs om han var litt sliten da, for andre hunder ble plutselig ganske interessante. Halvbror Edwin på 4 mnd, som trente tunnel rett ved siden av oss ble for fristende å løpe bort til. Så da var treninga over for Loke sin del, fikk ikke fortsette å trene da.

Annet: La han i dekk 5-10 meter unna meg mens jeg bygde ned muren, og det gikk overraskende greit. Litt interessert i pipeballen han hørte ett annet sted i hallen, men lå i ro.
Mens vi trente på mur og tunnel var det 2-3 andre hunder på banen og trente samtidig, men det er oss to og leken som teller og han stikker ikke (utennom den ene gangen da..). Klart han kan få lyst til å løpe til andre hunder og spesielt hvis de har fine leker som piper. Men han er lett å få kontakt med og stoppe, 9 av 10 ganger. Leken funka som gull i dag også, en sokk med pipeball inni.. Hver sin smak gitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar