mandag 10. januar 2011

Trening, ski og tur.

Vi har hatt en ganske aktiv helg, fredag var det endelig klart for agilitytrening i ridehall igjen, etter mange ukers pause. Det har jo vært jul og nyttår, og jeg var vel ikke de 2-3 gangene før der heller.Så det var absolutt på tide. Merket at det var en stund siden vi har trent med noe særlig forstyrrelser i hvertfall. Loke datt lettere ut enn de siste gangene vi har vært der, og var ikke helt på leken. Men det kom seg utover i treninga. I hvertfall da jeg lånte Marianne sin pipeleke-sokk, den var kul den.

Trente på felt og slalom. Har såvidt begynt med 2x2, og da mener jeg virkelig såvidt. Dette var andre gang vi fikk trent på det. Vanskelig å få trent hjemme, siden jeg bare har sånn slalom som må stikkes i jorda, og jorda er ganske så hard nå.. Siden vi er helt i startfasen, er det liksom ikke så mye å si om slalomtreningen enda, men lære han det skal jeg nok klare.

Felt var vanskelige saker, denne greia her lignet nok ikke så veldig på den selvsnekra som vi har hjemme. Jeg hjalp han mer enn jeg hadde tenkt meg, men men.. Det blir det her og.

Litt burtrening ble det, fot, utgangsstilling. Veldig fornøyd med alt dette. Synes han fikk veldig bra fokus utover i treninga og kunne ha han løs (i fri ved fot) mens vi gikk mellom bur og hinder. Også er jeg jo fortsatt kjempefornøyd med at utgangsstillingen endelig er der!

Lørdag var Loke med på sin første skitur, noe som gikk veldig fint. Vekslet på å ha han løs og festet i magebeltet. Sliten etterpå. Micko var hjemme, fikk seg heller en liten tur sammen med mamma senere på dagen.

Søndag gjorde vi ikke så mye, tur i Brugnmarka bare, og litt trening inne. Skulle egentlig vært på innetrening på kvelden, men fikk ikke til det denne gangen, på grunn av jobbing. I dag har vi også gått tur i Brugnmarka, i snø og vind. Ikke så veldig trivelig.. Gikk ikke så veldig langt, på grunn av været og at føret som er nå ikke passer Micko så veldig godt. Når det er så mildt drar han med seg så mye snø i pelsen og det blir så tungt å gå. Plukket av han masse store snøballer etter tur. Vil ha kaldere vær, og ikke snø jeg nå.

3 kommentarer:

  1. så aktiv du dere er:) Her blir det bare turgåing om vinteren, men Kira får være løs oppi skogen her da:) Hun kommer når jeg roper på henne:) Litt trening på stå, bli osv blir det også, når hun er med på butikken med litt forstyrrelser:)

    Artig å følge deg:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Jeg vil ha ett aktivt hundeliv, også har jeg jo ingen unger eller mann, så da har man masse tid til hundene. Som regel i hvertfall, har uker der de ikke får all verden de også :)

    Også satser jeg på å konkurrere med Loke i agility til høsten, så da er det nok å trene på :)

    SvarSlett
  3. I Trondheim kan du besøke alle Fretex- butikkene:) 1 på Nardo, 1 på Møllenberg, 1 på Mercursenteret og 1 i Fjordgata:) Så har vi Stas, den ligger ikke så langt fra Ravnkloa:) Gjenbruksbutikken, nære City Lade:) Tante Isabel i Fjordgata:) Også Antikvitetsbutikkene da, men der går ikke jeg så ofte:) ja, også Etter min morfar, ved siden av Chablis på Bakklandet, rett over Gamle Bybro:)
    Kommer ikke på flere da:)
    Bruktbo ligger jo på Sutterøleiret i Stjørdal og Lunden Østre i Hommelvika:) Disse er mine faste:)
    Du kan jo sende meg en mail hvis du vil ha guide en dag:) bare trivelig det altså:)

    Freddagsklem fra Trine:)

    SvarSlett