tirsdag 14. september 2010

Ekrabanen.

Har vurdert fram og tilbake i hele dag om jeg skulle dra på agtrening eller ikke.. Dårlig vær og egentlig ganske trøtte hunder, og ikke minst trøtt og daff meg. Men det ble så vi dro til slutt, er litt allergisk mot å sitte hjemme og ta livet med ro jeg.

Jeg tror ikke Micko liker seg på Ekrabanen jeg.. Noe må det være, for det er leeenge siden jeg har sett han sånn som han var i kveld. Han ville IKKE trene, han ville ikke ta ett eneste hinder på den banen. Når han bare sitter foran hinderet og ser en helt annen vei og ignorerer mine startsignal, da er det bare en ting og gjøre, og det er å ta han av banen. Han var helt rar egentlig, helt fjern da jeg skulle varme opp også. Bare opptatt av å snuse, og ballen som vanligvis er kjempekul kikket han bare dumt på. Rart, kan ikke si at det hadde noe med meg og mitt humør og gjøre heller, for jeg hadde lyst til å trene og var motivert jeg.

Loke trente jeg litt lek, fot og roligtrening med. Synes han var uventet flink til å ha fokus på meg og leken/godbitene og ikke bry seg om de andre hundene i kveld. Detter selvfølgelig ut en gang i blant, men er veldig raskt på igjen når jeg prater til han.

Leser fortsatt i Agility Right from the Start og blir stadig inspirert, begynner og få ganske klare tanker om hvordan jeg vil legge opp treningen med Loke. Mye skal bli annerledes enn hva jeg har gjort med Micko, det er det ihvertfall ingen tvil om. Målet mitt er at Loke skal bli en selvstendig hund på banen, som klarer hinderne uten at jeg må hjelpe han. Har virkelig lyst til å få til agilityen med han, og komme langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar