onsdag 17. november 2010

Ag-trening osv.

Jeg må prøve å bli flinkere til å oppdatere om småting vi trener på i hverdagen, ikke bare hver gang vi har vært på kurs eller fellestrening. Vi gjør jo som regel noe form for trening hver dag, og det er lettere å huske på det hvis jeg skriver det ned.

I går var Micko på besøk til mamma på dagtid, mens Loke og jeg dro til Risvollan for å trene litt agility sammen med Irene og Håkki. Men det var egentlig ingen av oss (eierne) som var i så veldig treningsmodus, så det ble ikke mange øktene. Loke trente bare på tunnel, og det var vel tre økter til sammen tror jeg. Begynner å bli flink på å søke inngangen fra ulike vinkler nå, hjelper å trene ja! Prøvde oss på litt bakombytte i tunnel i går, sendte han inn fra en side og når han kom ut var jeg plutselig på den andre sida. Litt vanskelig å skjønne ja, men annet kan man ikke forvente. Synes han tok det ganske fort egentlig, brukte stemmen for å fortelle han hvor jeg var når han kom ut. Lånte Håkki sin leke, som av en eller annen grunn er veeeldig populær, selv om jeg synes den ser drittkjedelig ut. Måtte dra å kjøpe en sånn leke selv etterpå.

Var også innom Hund som hobby på Lade, for å se etter sele til Loke. Det begynner liksom å bli på tide at han får seg en sele, selv om han ikke går i bånd så ofte. Men jeg er så kresen på hva jeg vil ha, har blitt det etter at jeg ble hundemassør. Min hund skal i hvertfall ikke ha belastningskader som følge av at selen hemmer de naturlige bevegelsene! Så det ble ingen sele.. Jeg får vel vente litt til, og heller bestille en som er spesialtilpasset. Sånn er det når man er nøye på det.

Forrige uke begynte jeg å nappe ned Micko, har tatt litt hver dag. Synes det er så kjedelig og slitsomt å ta alt på en gang. Men nå begynner det å bli ferdig, er over halvveis hvertfall. Blir deilig (synes jeg hvertfall) å få av all pelsen og nappe han helt ned. Gidder ikke å drive med masse smånapping hele tiden, når han uansett ikke kommer til å stilles ut igjen før neste sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar