torsdag 18. november 2010

Kurs

Loke og jeg går fortsatt på grunnferdighetskurs. I dag var 8. gang, to igjen.
Det er ganske kaldt ute nå, spesielt om kveldene, men i kveld fikk vi være inne i klasserommet i låven. Var bare 3 hunder også.

Loke hadde sittet i bilen i nesten 3 timer, mens jeg hadde massert hunder, så han hadde litt ekstra energi kan man si. Gale lille hund! Alikevel var han flink og jobbet bra på første økt, som var dekk og bli. Flink synes jeg, til at det var to andre hunder som også trente rett ved siden av i ett lite rom han aldri før har vært i.

Men så fikk han smake på Eirins hjemmelagde levergodbiter, og dem tror jeg kanskje det var speed eller noe i, for etterpå ble det mest tull. De neste to øktene var apport-trening, og det var bare tull og tøys, og hopp og sprett. Han er jo så flink på det hjemme, så litt skuffende at vi ikke fikk vist det. Men jeg vet jo at han egentlig kan da..

Neste økt var kryp, noe vi ikke har trent på før. Prøvde rett og slett litt lokking, og det funka vel greit. Men det er ikke en øvelse vi kommer til å ha bruk for (tror jeg), så det er nok ikke noe vi kommer til å bruke særlig tid på med det første.

Til slutt trente vi litt utgangsstilling. Jeg føler at vi aldri kommer til å komme i mål med den dumme, dumme, men akk så viktige øvelsen. Men vi får se, kan jo ikke gi opp heller. Det blir vel til slutt, helst til torsdag om to uker, for da er det siste gang på kurset og vi skal vise fram fem selvvalgte grunnferdigheter. Selvfølgelig har jeg valgt utgangsstilling som en av de, det er jo den mest grunnlegende øvelsen i lydighet.

Micko er nesten ferdignappet, han blir som en liten valp igjen. Det ser ut som han trives med mindre pels også. De siste dagene har det faktisk skjedd at Micko og Loke har lekt seg sammen! Sånn i forskjell til å være uvenner liksom.. Og nå kom han nettopp springende inn på stua med en tom dorull som han lekte med. Det kan ikke jeg huske sist skjedde hvertfall.

Nuh er det natten snart her i huset, kan ikke snakke for gutta boys, men jeg ser fram til å finne senga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar