søndag 27. juni 2010

Siden været var så bra og jeg uansett måtte til Klæbu å hente Loke som var på overnattingsbesøk, fant jeg ut at jeg kunne dra å trene på Fremo også. Loke var egentlig sliiiten da jeg hentet han, så han lå mest i bilen, men fikk komme ut ett par turer han også. Trente litt kontakt og begynnelse på "fot". Også gikk han over vippa en gang, begynner tidlig så han ikke blir skeptisk til den senere, sånn som visse andre hunder.. Bittelitt drakamp også.

Micko trente agility da, 3 økter ble det vel.
Økt 1: Pølsa. Den var helt ok før, men har plutselig blitt skummel. Eller i hvertfall de "ordentlige" pølsene som har litt tunge duker. Holdt opp enden og da gikk det greit nok. Vippa, to ganger over. Den sliter vi skikkelig med, blir ikke mindre skummel uansett. Må lokke han over, og det er jo ikke gjennomførbart i lengden.

Økt 2: Liten bane med ca. 10 hinder tror jeg det var. Med møne, slalom, tunnel, hopp og lengdehinder. Snegletempo, men ellers fornøyd med denne. Litt tull med handlinga, men det er jo ikke hunden sin feil. Begynner å bli knallbra slalom nå, så lenge han bare velger riktig inngang. Til og med fått opp farten på slalomen, så det er bra.

Økt 3: Pølsa igjen. Bedre. Jeg sendte han inn, sprang så selv til enden og holdt opp, gikk greit det. Siste gang sprang han igjennom uten at jeg holdt opp.
Ok trening, hadde jeg bare fått opp tempoet hans, blir for mye nøling innimellom..

Nå er vi hjemme og slapper av, så blir det valpekurs på lillemann og meg etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar