torsdag 17. juni 2010

Valpekurs og ag-kurs.

Heisann her var det lenge siden noen hadde blogget gitt. Det har da skjedd litt, skjer stadig noe når man har valp i huset. Det siste Loke har lært seg er å komme seg opp i sofaen på egen hånd. Litt vanskelig er det, men han hopper og kravler seg oppi. Egentlig helt greit, så slipper jeg å løfte han opp hele tiden :P Haha!

Så har vi begynt på valpekurs for ett par uker siden, veldig gøy. Loke er kjempeflink, helt objektivt selvfølgelig. I går var valpekurset i byen, vi møtes på Leuthenhaven og gikk til Vår Frues kirke. Der gjorde vi noen små øvelser, godbitsøk, balansering og fingertarget. Det var vel Loke sin tredje gang i byen hvis jeg husker riktig, fortsatt ikke særlig skummelt, bare kult. Mye rart å lukte på. Men kjempebra fokus og kontakt når vi skal gjøre noe. Setter seg rett ned og tar øyekontakt når vi venter på grønn mann feks. Flinke gutten.

Micko har hatt siste kveld på agility 2 kurs i kveld, og siste kveld betyr konkurranse. Vi gikk to runder hver, og første runden var så som så.. Kjente jeg ble litt stressa av både meg selv og Micko.. Men på andre runden stilte jeg med litt annen innstilling og guts. Prøvde så godt jeg kunne å gire Micko opp før løpet og bestemte meg for at nå klarte vi det. Og det gjorde vi, ble best av de små hundene, 1,37 på tid og 5 feil (som betyr 1 feil for uinnvide). Feilen var i slalomen. Jeg er kjempefornøyd! Og det sier jo litt at Micko som ikke akkurat er noen kjapping var raskest i klassen! Han får opp farten ganske bra, når jeg bare greier å gire han opp litt.

Bilder har man ikke tatt på lenge, men i morgen skal Loke på en liten date med en sheltievalp, så får prøve å huske kamera da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar