søndag 26. desember 2010

Jul og litt trening.

Først: i kveld var det levelig temperatur, dvs. -7. Det har vært 15-20 i flere dager nå, helt uholdbart og vanskelig å gjøre noe ute. Helsefarlig å gå tur nesten, i hvertfall løstur. Utnyttet at temperaturen var ok, og trente litt ute på gårdsplassen med dyrene. Micko: stå, stå under baklengsmarsj, fri ved fot, snurre.
Loke: Søke tunnelinngang, bakombytte tunnel, start. For første gang er jeg fornøyd med tunnelsuget, endelig ser det ut som tunnel har begynt å få verdi for han. Mye flinkere til å slippe leken når jeg blir passiv og gir slipp-kommando, mye raskere til å løpe til tunnelen når jeg har tatt leken, i steden for masse prøve-å-stjele-leken-tull. Jeg er veldig fornøyd med dagens lille økt. Bakombytte også greit nok, trenger å trene mer på det selvfølgelig.

Så har det jo vært jul, eller det er jo fortsatt det. Men jeg er tilbake på jobb igjen, etter to dager fri, så da er jula på en måte litt ferdig. Loke og Micko fikk ett par gaver på julaften (ikke av meg vel å merke), men Loke var mest opptatt av gavene til kattene. De fant han seg under treet, mens vi spiste julemiddag, og pakket opp helt selv, flink ja :P 

Her har vi familien Loe, minus mammaen (hun var opptatt på kjøkkenet) foran juletreet:
Lillesøster, Micko, pappa, meg og Loke.

Her er det en knott som egentlig har fått beskjed om å gå å legge seg i stolen, men er litt nysgjerrig på som skjer i den andre delen av stua.

Gutta har blitt veldig gode venner den siste tiden, etter en periode med en del uenigheter dem i mellom. Nå ligger de og sover sammen i denne lille senga rett som det er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar