torsdag 2. desember 2010

Siste kurskveld ++

I kveld har Loke og jeg hatt siste kveld på grunnferdighetskurset hos Sportshunder. Da var det "eksamen", og vi skulle vise fram 5 grunnferdigheter hver. Egentlig hadde jeg valgt apport, sitt og bli, dekk, lineføring og sitt i utgangsstilling. Men måtte bare innse at apporten ikke akkurat er på plass enda.. Det gikk jo strålende ei stund, men så fant gutten ut at det er lurt å bite i apportbukken, og det er jo litt problematisk. Er nemlig ikke lov det. Så da utgikk det.. Jeg hadde egentlig ikke bestemt meg for hva vi skulle ta i steden, men så ble lineføringa vår godkjent som to grunnferdigheter. Både i sakte og rask marsj, eller hva det nå heter. Flaks! To fluer i en smekk. Det meste gikk jo veldig fint, men vi er ikke helt i mål med den dumme utgangsstillingen heller.. Jeg må bare gidde å trene ordentlig på det, så blir det nok. Er veldig fornøyd med lineføringa og fvf, spesielt siden jeg har lagt null arbeid i det.

Jeg er kjempefornøyd med kurset, det var akkurat det vi trengte. Selv om Loke ikke kan alle 19 grunnferdighetene perfekt enda, så er vi godt i gang. Har lært mye nyttig på dette kurset jeg! Eirin og Bente er herlige instruktører. Dessuten kan man liksom ikke annet enn å bli inspirert til å trene når man ser alle de kule tingene Eirin shaper fram hos søte Bimbo, kullsøster til Loke.

Fikk også noen tips av Annica i dag, på både det ene og det andre. Fikk litt hjelp til apporten, kjekt med tips på det, for det er en øvelse jeg virkelig vil få til. Også snakket vi litt om hundemassasjen, om det å selge seg selv litt mer og bli flinkere til å la kunder se kunnskapen min. Ikke være så forsiktig og blyg liksom. Jeg trenger nok ett lite dytt når det gjelder akkurat det der, veldig fint når folk rundt meg gir det lille dyttet. Jeg vet at jeg absolutt burde bli flinkere til å ta de mulighetene som dukker opp, til å markedsføre meg selv og  ikke minst ha tro på at jeg har noe å lære hundeeiere.

Hundene har vært alt for mye alene denne uka, jeg har jobbet og hatt ting på tapeten hver kveld. Heldigvis har jeg en snill mamma, som bor 60 meter unna og går tur med dem nesten hver dag når jeg er på jobb! I kveld hadde jeg ikke lyst til at Micko skulle være enda en kveld alene hjemme, så han fikk dra på besøk til Yatzi mens jeg masserte hund og var på kurs. Tenker han koste seg med å ha bestisen sin for seg selv en hel kveld, uten plagsom lillebror. Har i hvertfall to slitne hunder i sofaen her nå, herlig det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar