søndag 20. februar 2011

Fint vær og trening.

Rart hvordan helgene (og ukedagene for den saks skyld) bare flyr. I går var det superherlig vær, da passet det fint med en litt lengre tur enn jeg vanligvis gidder å gå. Loke og jeg var ute og gikk i Brugnmarka i ett par timer, sammen med Annica og aussiene. Etter turen gikk det faktisk an å sitte ute å spise/fika, så lenge vi satt inntil låveveggen, i sola var det ganske fint. Håper det blir flere slike fine vinterdager framover. Neste gang lover jeg å ha noe annet enn bare leverpostei i kjøleskapet også :P

I dag har begge hundene vært på tur i marka sammen med mamma og pappa, mens jeg gjorde husarbeid. Var det noen som sa noe om å ta flere av turene selv? Men man sier jo ikke nei når man får tilbud om hundelufting da.

I kveld var det tid for helgas andre ridehustrening. Kjapp opplisting av hva vi gjorde:
Økt 1: Felt på bommen. Bra, blir stadig sikrere på feltene :-D
Økt 2: Vippa, feltrening her også. Tunnel, søke inngang + søke meg når han kommer ut av tunnel, når jeg sier navnet hans i tunnelen. Haha, for en herlig forklaring.
Økt 3: Framforbytter. Ville trene det når jeg hadde noen som kunne se hvordan det ser ut. De mente faktisk det så riktig bra ut, eneste negative var at jeg ikke er konsekvent nok på at han faktisk holder startposisjonen. Jeg har valgt å ha stå som startposisjon, men innser at det kan bli vanskelig å være konsekvent nok på det. Så bytter nok om til sitt likevel.

Loke og Timax hadde en liten uenighet, da Loke sprang bort til Timax for å ta bandasjen han hadde på foten. Ikke rart Timax blei sur da synes jeg, men vi gikk rundt ridehallen med dem etterpå, og da var det no hard feelings, så da tenker vi ikke mer på det. Loke har tydeligvis en bandasje-fetisj.. Håkki har jo også bandasjert fot for tida, og Loke ville ha den bandasjen også, sist de møttes. Han tror det er en leke han kan dra i.. Ikke så greit når man tror at alt her i verden er noe som kan lekes med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar