mandag 7. februar 2011

Ukas plan.

Får skrive litt i dag og.. Vi fortsetter felttreningen hjemme på stuegulvet, og det er mulig at jeg blir tullerusk snart. Det er bra jeg skal ha en liten feltøkt sammen med mer erfarne agilityfolk på onsdag.

I tillegg til at jeg blir tullerusk av at Loke egentlig ikke ser ut til å ha noen anelse om hvor han egentlig skal stå, og hva felt er så er det kanskje ikke den beste dagen å trene på. Jeg har skikkelig deilig hodepine, er litt småsur og generelt lat og umotivert. Ja, da sier det seg vel selv at det er lurt å trene hund da? Har gitt meg for i dag for og si det sånn. Loke hater meg ikke selv om jeg er sur da heldigvis, nå ligger han og sover bak nakken min :) Søteste.

Planen for denne uka er:
- fortsette å trene 2x2.
- trene felt.
- mat work, med begge dyra. Har begynt så vidt i dag, men må lese litt mer tror jeg.

Det er den store planen, så blir det vel litt andre småting også sikkert. I morgen skal vi gå tur sammen med Kristine og Yatzi, også satser jeg på og få til en tur sammen med Maiken og hennes dyr en dag også. Også skal jeg være litt mer blid og opplagt, og ikke ha vondt i hodet i morgen.

2 kommentarer:

  1. Hodepine, lat o umotivert høres virkelig ikke ut som en suksessoppskrift nei...;)
    Takk for skrytet i forrige innlegg!
    Skal jeg prøve å være litt seriøs vil jeg nok regne med at det gjør en viss forskjell at jeg trent kontaktfelt med ganske mange hunder.
    Ikke det at jeg egentlig tror at man blir en bedre hundetrener å ha hatt mange hunder, men noe man faktisk blir, er bedre på å se tidlig når det begynner å gå litt i feil retning o dermed greie å stoppe ting før det blitt noe av det.
    Det er i hvert fall det jeg selv føler at jeg utviklet best - øye for å spotte feiler før de satt seg ordentlig.
    Visserligen er det sånn at det blir nye feiler for hver ny hund, men jo flere hunder, desto færre nye feiler burde det finnes - rent matematisk;)

    SvarSlett
  2. Jeg er nok ikke nødvendigvis så god på å se når ting begynner å gå i feil retning nei.. Er vel derfor jeg har gått fra å ha en ganske fin fri ved fot, og utgangsstilling med Loke, til å ha en ganske dårlig en.. Heldigvis går det an å rette det opp igjen da :)

    Jeg håper og tror at man blir en bedre hundetrener av å ha trent noen hunder, på mange måter trener jo jeg min første hund nå.. (hvis man ikke regner med hamsteret (Micko)). Jeg er i hvertfall takknemlig for at jeg kan trene sammen med, og få tips fra deg, Nina, Eirin ++ som har så mye kunnskap :)

    SvarSlett