fredag 29. april 2011

Årets første utetrening.

Endelig er banen tilbake på Fremo, og i dag var det klart for årets første utendørstrening, lykke! Jeg har vært veldig lite motivert for trening av noe slag i det siste, har knapt nok trent på noe som helst, ikke småting inne en gang..   Jeg har slitt litt i det siste med at jeg har tenkt på hvor utrolig mye vi har å trene på, og hvor langt vi har igjen for å bli konkurranseklare. Det har nok vært litt drepen for treningslysten, selv om det kanskje burde vært mottsatt. Så vi har gått tur og det har stort sett vært det. Men det er sikkert sunt med noen sånne perioder også.
I dag kjente jeg i hvertfall at motivasjonen for å trene agility igjen steg betraktelig :) For i dag var det bare gøy :)

Jeg plukka opp Irene og Håkki, også dro vi til Fremo.
Loke og jeg trente på feltadferd på både bommen og mønet. Her har vi kommet mye lenger enn jeg våget å håpe på. Begynte med å bare jobbe med felt nederst på bommen, og jobbet meg gradvis oppover. Han stopper på felt 9 av 10 ganger. På mønet tok jeg han over hele og han hadde samme suksessrate her. Jeg er veldig fornøyd! Fortsatt har vi litt jobbing å gjøre når det gjelder å gå på min "gå"-kommando, men jeg er optimistisk.

Tok en liten handlingsøkt med tunnel, hopp, hopp, hopp. Fikk trent på både fremforbytte og fremadsending der. Jeg sleit med å rekke fram for å ta byttet, jeg lurer på hvordan det skal gå når vi skal gå hele baner. Jeg burde virkelig jobbe med kondisen, men det er jo akk så kjedelig. Men ellers gikk det veldig bra, gøy!

Det var varmt både til hunder og eiere, så det ble ikke så mye mer trening enn det.
Etter trening dro vi tilbake til meg, Tarald kom også og grillet, mens hundene koste seg og lekte. Herlig dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar