tirsdag 19. april 2011

Slalomtrening og siste uka.

Hm, av bloggen kan det se ut som vi ikke har gjort noe fornuftig på over en uke.. Husker nå jaggu ikke helt heller.. Vi var hvertfall på tur sammen med andre hunder tre dager på rad forrige uke, så det var jo kjekt for dyrene. Og meg, så mye kjekkere å gå tur når man har selskap av likesinnede.

Denne uka har vært en bra hundeuke så langt, men så er det jo bare tirsdag også da. Straks er det påske, jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg drar på hytta eller ikke, særdeles ubestemt på det punktet. Det er liksom nok å gjøre hjemme også.

I går var vi i hvertfall i Klæbu og trente alle tre. Jeg gjorde vel egentlig ikke så mye fornuftig med mine hunder, Micko er jo bare med for å trene på å oppføre seg fint egentlig. Alt annet er en bonus med han :)
Med Loke trente jeg litt fot, bittelitt utgangsstilling, og rett og slett kontakt og lek. Jeg sliter litt med å få han til å leke når vi er der, ikke mye som er bra nok. Skjønner ikke helt hvorfor akkurat den plassen og den treninga er så vanskelig, men tydelig at det er mange spennende forrstyrelser. Ellers så brukte jeg kvelden på å være filmfotograf for Nina og Annica sitt lydighetsprosjekt, jeg hadde ikke den helt store treningsmotivasjonen selv, så dette var grei bruk av treninga fant jeg ut. Og dyrene ble da slitne uansett de. Var på skogstur tidligere på dagen også.

I ettermiddag har vi vært på Rotvoll og trent litt slalom, sammen med Kristin og Milla. Micko var også med, og trente på å ligge i ro på teppet ved siden av oss. Noe han var flink til i varierende grad.. Men han er jo så liten og snikete, så plutselig har han tatt seg en tur for å snuse på noe, men han var da i hvertfall grei og ikke så veldig i veien :P

Loke var helt totalt crazy de første øktene! Bare galskap og alt for gira til å klare å bruke de små grå, utrolig at han faktisk kan gå 12'er slalom når man ser hvordan han kan være.. Prøvde meg litt frem med både mat og leker som belønning, men først når vi fikk låne Kristin sine pipeballer husket han på at han faktisk kan å gå slalom, og da gikk det strålende. Rart å se hvordan motivasjonen plutselig ble en helt annen.

Ser nok at jeg kanskje har hjulpet han litt for mye i slalomtreningen i det siste da, så veldig selvstendig slalom kan man ikke si at han har.. Men de siste øktene med ball i dag kunne jeg faktisk stå igjen og han tok hele greia (6 pinner) selv. Det er også fortsatt vanskeligere på ene siden, den samme som det har vært hele tiden. Det som er supert er at det ikke er inngangene vi sliter med, der har jeg gjort jobben min bra. Har mer problem med at han stopper opp etter noen pinner, eller at han liksom venter ved siste port. Så planen er å bruke skål og evt. hopphinder etter slalom fremover, og superbra belønning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar