fredag 20. mai 2011

Hel bane.

I dag dro Irene og jeg til Fremo med en plan om å prøve å gå en hel bane med hundene. Første gangen, og kanskje på tide det. Satte opp kl. 1 hoppbanen fra stevnet forrige lørdag, veldig enkel og grei bane.

SÅ deilig å trene agility med en hund som faktisk gidder å gå hele banen og ikke ser ut som han vil legge seg ned og dø siste halvdel! Jeg er jo ikke vant til det jeg, hehe.
Jeg gikk gjennom hele banen med Loke to ganger, og begge gangene var det mye rusk selvfølgelig.. Vi har jo ikke trent på pølsa siden i fjor høst og han er ikke sikker på hjulet, slalomen er ikke hundre prosent osv. Men dette visste jeg jo da. Visste jo også at han er oppmerksom og følger med på min handling, men godt å få det bekreftet igjen. Han hører og får med seg det jeg sier og gjør, på godt og vondt, haha, jeg kløner litt ja gitt..

Fikk i hvertfall en pekepinn på hva vi må trene mer på:
-tunnelsug
-hjulet
-slalom, og slalom i en kombinasjon, det har jeg helt glemt at man må trene på!
-tighte svinger

Også må JEG trene masse, på handling og på å brife bane, der er det masse å gå på for å si det sånn. Men jeg tror dette blir veldig bra jeg, det er over en måned til den planlagte debutten vår, og det er masse tid å trene på det. Også skal vi også gå to kurs i løpet av den tiden.
Begynte på videregående handlingskurs med Nina i går, tror det blir kjempebra og nyttig. Også har jeg fått motivasjonen tilbake, og jeg synes det er utrolig gøy å trene sammen med min lille perfekte jack nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar