torsdag 26. mai 2011

Trening og kurs.

I dag har vi vært på Fremo to ganger, først trening sammen med Irene og Håkki i morges, også handlingskurs nå i kveld.

Er superfornøyd med treninga i morges, bare flyt egentlig. Trente på felt, på bommen og på mønet. To av og to på sitter rimelig bra på mønet, også om jeg er i fart og springer litt fra. Verre på bommen, kanskje fordi han har større fart der? Han står mye lettere der i hvertfall. Problemet med at han er treg av når han får gå-kommando virker å være løst i hvertfall. Spørs om jeg har fått det at han går av feltet lettere fordi jeg har fokusert så mye på å få fart av.. Det skal vi nå klare å ordne igjen.

Så hadde jeg en økt med slalom, 12 pinner og stort sett veldig greit. Har dukket opp en greie med at han ofte tar feil inngang når vi kommer rett på slalomen.. Jeg har jo trent VELDIG mye på å komme fra vinkel, så egentlig er det kanskje ikke så rart. Får huske å trene litt på å komme midt på også, hadde også hopphinder før slalom i dag. Det funka sånn passe, han fikk lavere fart i slalomen av en eller annen grunn, men eller gikk det nå greit.

Hadde to økter med lek også, det eneste jeg virkelig er misfornøyd med for tida er han ikke vil leke dralek. Eller han leker jo, men det tar tid å få han ordentlig på, og han blir fort distrahert. Det er bare ball som virkelig duger, og det synes jeg ikke er bra. Vil ikke måtte belønne han med bare ball en hel uke i Åre, vil ha andre muligheter også. Så planen nå er å trene masse lek, på andre steder enn hjemme.
Husket å stretche han etter trening gjorde jeg også, klapp på skuldra til meg for det.

På kurset i kveld var det naturlig nok en del mindre futt i Loke, og meg.. Jeg hadde vondt i magen og orka egentlig ikke å springe skikkelig, og Loke var nok litt sliten.. Vi trente i hvertfall på framforbytte i en stjerne, og fram - og bakbytte i en større sirkel med ulike hinder. Alt gikk vel sånn passe, sitter med følelsen av at vi begge kunne gitt mye mer en annen kveld.
Plan til neste gang, som ikke blir før om to uker er å trene selvstendighet og hindersug. Da har jeg skrevet det, så får jeg prøve å huske å gjøre det også. Jeg skal på en liten "ferie"og blir borte fra hundene en ukes tid så litt begrenset treningstid i forhold til vanlig får vi, men det må vel gå.

Nå spises det sjokolade og potetgull, og drikkes vin. En helt vanlig torsdagskveld på Korsmoen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar