torsdag 29. mai 2014

Travel hundetid.

Våren er en travel agility-tid. Siden sist jeg oppdaterte bloggen har vi vært på Romeriksstevnet, Oslo Hundeshow og i dag klubbmesterskap i Hamar og omegn hundeklubb. Jeg har i det hele tatt vært mye på farten i det siste. Har vært bortreist de siste fire helgene og skal også være det de neste to. Denne helga som kommer er ikke hunderelatert da, da er det Fjellmaraton på Beitostølen. Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal løpe, to joggeturer er litt snaut grunnlag egentlig. Godt mulig jeg bare blir turist.


På Romerike hadde jeg bare meldt på en dag, det ble en fin dag, sett bort fra punktering på vei hjem.. I agility gikk vi feilfritt og fikk en 2. plass. Jeg hadde ikke sånn kjempegod følelse, selv om vi gikk feilfritt og fikk napp. Han stoppet for å snuse i slalom, og farta var ikke all verden. Vi hadde ikke spesielt god tid, og det er ene og alene fordi jeg ikke løper ordentlig. Det er som Ragnar sa til meg etterpå at det er jeg som bremser og senker farta til hunden. Ser det godt på filmen og, at det er bare så vidt jeg liksom jogger litt. Filmen er ikke så mye å legge ut egentlig, men kjekt å ha den for å se selv hvor tregt det faktisk går selv om jeg tror jeg springer.




I hoppbanen var det 5 eller 6 tunneler, så det gikk litt i surr for meg og jeg glemte av den ene tunnelen, derfor ble det disk der. Men følelsen var egentlig mye bedre, har ikke film av det løpet.


På Oslo hundeshow ble det også bare en dag. Agility gikk egentlig bra til jeg sendte han i feil tunnelinngang. Sånn går det når man ikke gjør slik man briefer..
I hopp var det totalt kaos fra min side, jeg har slitt mer med at jeg blir så forferdelig nervøs igjen enkelte ganger i det siste, tror det har å gjøre med at jeg vet jeg bare trenger ett napp til for å få opprykk. Jeg prøver så hardt jeg kan å ikke tenke på det, men gjør det nok litt ubevisst alikevel. I tillegg så ble det bare halv briefing, fordi jeg ikke fikk med meg at liten og mellom skulle briefe samtidig.. Halve tida var gått før jeg fant ut at det ikke bare var mellom-førerne som var på banen. Banen var også veldig vanskelig til å være en klasse 1-bane, så jeg kunne godt trengt de 8 minuttene briefingen egentlig var. I hvertfall så slo nervene inn for fult og det ble ganske kaotisk.. Jeg var for sein ute med beskjed til Loke hele banen igjennom, pluss at jeg også glemte litt.. Så det ble en tidlig disk, og jeg var innmari skuffa over meg selv. Loke er flink han, og gjør det han skal, men det er ikke så lett det når han ikke får beskjed om hva det er han faktisk skal.


Klubbmesterskapet i dag har vært veldig trivelig og en fin dag. Resultatene har vært så som så. Ble disk i både agility og hopp, men det har vært tulleting så jeg føler ikke at det er helt krise. I agility hoppet han et hinder tilbake samme vei og tok deretter feil inngang i slalom, fordi jeg valgte å gi han en vanskelig inngang som jeg vet han sliter med. Kjente jeg var forknytt og nervøs til og med her, på et uoffisielt klubbstevne, og selv om jeg ikke har sett film av løpet så løp jeg garantert ikke ordentlig.


I hopp hoppet han ut på siste pinnen på slalomen. Vi skulle snu en annen vei etter slalom og jeg snudde meg sikkert for tidlig, vet jeg egentlig må følge han hele slalomen hvis han ikke skal gå ut. Det er noe vi trenger å trene mer på, at jeg kan bevege meg bort når han er i slalom, vi jobber med saken. Ellers er jeg godt fornøyd med det løpet, jeg jobbet litt med meg selv under briefingen og før løpet, så jeg tror jeg faktisk sprang ganske fort og slapp skuldrene ned. Så da får jeg være fornøyd, slalomfeil er noe vi veldig sjelden har på stevne.


Neste helg er det stevne i Trondheim, gleder meg til å se igjen folk! Så får jeg bare jobbe med meg selv og prøve å slappe av, tenke at vi skal ha det gøy og løpe på. Så får det være bonus om det går bra i tillegg. Lettere sagt enn gjort men..

1 kommentar:

  1. Do you understand there is a 12 word phrase you can communicate to your partner... that will trigger intense feelings of love and instinctual appeal for you deep within his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, look after and look after you with his entire heart...

    12 Words Who Fuel A Man's Desire Instinct

    This instinct is so built-in to a man's mind that it will drive him to work harder than before to love and admire you.

    In fact, fueling this dominant instinct is absolutely binding to achieving the best ever relationship with your man that the second you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll immediately find him open his soul and mind for you in a way he never experienced before and he'll identify you as the only woman in the galaxy who has ever truly appealed to him.

    SvarSlett