søndag 10. april 2011

Agility Melhus.

Vinterens siste innetrening med klubben, ikke at det er snøfritt på Fremo akkurat.. Men forhåpentligvis om ikke så lenge.

Planen i dag var å gjøre det enkelt, ikke tenke så mye på hvor mye arbeid som gjenstår, og ikke sammenligne oss med andre som har mye mer erfaring enn meg. Fokusere på hvor vi er her og nå. Jeg hadde to mål for treningen; ha det gøy, og at det ikke skulle være behov for å skremme han. Med andre ord at han ikke skulle springe ut, til andre hunder. Og de målene klarte vi. Jeg har nemlig tenkt litt på dette med at han springer ut, og trening i Klæbu vs. Melhus. I Klæbu har jeg jo så og si ikke hatt problem med at han stikker, mens på Melhus har det vært alt for mye av akkurat det. Så jeg har tenkt litt på forskjellene mellom treningene, hva jeg gjør forskjellig. Så i kveld var planen at vi skulle varme opp skikkelig, bare oss to, leke litt og sørge for at vi var skikkelig på nett med hverandre før vi gikk inn i hallen. I tillegg skulle han være mye mer inne i hallen, enn i bilen, også når andre trente. Og jeg skulle belønne masse for at han så rolig på andre hunder.

Det så ut til å funke bra dette, jeg tror både Loke og jeg hadde en fin-fin trening.
Det vi trente på var vippe, det går da fremover i hvertfall. Hjelper når jeg engasjerer meg og har den rette innstillinga. Og gammel ostepølse var også en suksessfaktor.
Hadde to økter med hopp og tunnel, med framforbytte og gå tight. Funka fint når jeg gjorde riktig, har en flink liten hund.

1 kommentar: