mandag 21. september 2009

Agility på Gauldalbanen.

Jeg meldte meg inn i Gauldal hundeklubb for minst ett par måneder siden, men ettersom jeg er litt småtreg har jeg ennå ikke tatt turen til banen deres. Men nå er Micko og jeg katte- og huspassere i Klæbu ett par dager, så da fant jeg ut at det passet fint å ta seg en tur og se hvordan det var der.

Det er snart to uker siden sist vi trente agility, slapt.. Men jeg har ikke akkurat hatt den store energien å skryte av i det siste, dagene har nok vært litt lange for Micko desverre. Stort sett bare turer og ikke så mye annen aktivitet. Okei, litt oppsummering av hva vi trente på:

Mønet: Micko elsker tydeligvis mønet, står det flere forskjellige ting ved siden av hverandre og mønet er en av dem, så kan man vedde på at det er mønet han springer opp på. Han har nok skjønt at det er meningen han skal stoppe på felt, men litt usikker på akkurat hvor kanskje? Vi har hele tiden gått for 2 av og 2 på, og det ser ut til å funke bra. Det som kommer nå er at jeg må prøve å trekke meg mer unna, og se om han fortsatt kan gjøre det riktig.
Fremadsending: Begynte med dette i dag.. Og aner jo egentlig ikke om jeg gjør det på beste måte. Men satte i hvertfall opp fire hopp med lav høyde etter hverandre. Baklengskjedet de to siste, også tok vi det fra starten. Gikk veldig bra, men Micko mistet fort litt piffen..
Lengdehopp: Dette har vi vel så og si ikke trent på siden vi var på kurset, og det var ikke så kult i dag. Ville først klarte på de, også ville han helst ikke ha noe med dem å gjøre i det hele tatt.. Hmm, var jo ikke noe problem på kurs. Fikk til ett bra hopp over da.

Belønningen med leke funket bedre enn det har gjort på en stund, selv om leken var død (ikke noe lyd lenger), så hurra for det!

Får se om vi tar noen runder slalåm i hagen senere i dag, eller i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar