tirsdag 14. desember 2010

Snø, enormt mye snø.

Har kommet store mengder snø i løpet av helga, noe som betyr at vi nesten ikke har noen steder det går an å gå på tur lenger. Det sier seg selv at når jeg vasser i snø opp til knærne, er det vanskelig for Micko og Loke og komme seg fram, spesielt Micko da. På lørdag kom Anne-Linn og Leon (rottweiler) på besøk til oss, Loke og jeg gikk en tur i Brugnmarka sammen med dem. Mye snø da også, men det var heldigvis ett hundespann som hadde vært ute på tur før oss, og laget spor. Hundene koste seg i hvertfall.

I går prøvde vi oss også en tur i Brugnmarka, men ga opp etter noen hundre meter. Helt umulig for Micko å komme seg fram, og ganske vanskelig for Loke og meg også. Tungt å gå å ploge hele tida. Tok en liten film av hvor mye snø der er:



Og ett par bilder
Ikke så lett å gå på tur, når man har snø opp til haka.

Var det noen som ropte? Jeg kommer jeg!

I dag har vi vært en tur på parkeringsplassen til Leira kapell og trent agilitylignende saker, sammen med Irene og Håkki. Det ble ikke mye, for jeg frøys sånn på fingrene hver gang jeg tok av meg vottene. Men ble en økt hoppteknikk Mecklenburg, en økt med basic grids (en litt underlig økt, ettersom vi egentlig ikke har nok hinder) og en bitteliten økt med starter. Må få noen tips på å få enda mer eksplosive starter, synes godt det kunne vært enda mer iver. Micko var med også, trente litt småting siden han var litt ivrig ett øyeblikk. Mest Irene som prøvde å trene med han da ;) Lille raringen min.

Nå er hundene trøtte, og jeg skal om ikke så lenge ordne meg og dra på Graffi for å spise! Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar