søndag 1. mai 2011

Fremo.

Vært en tur på Fremo sammen med Nina og Bella i dag, to ganger på Fremo på ei uke :) Sier meg fornøyd med det, vi har trent litt slalom hjemme også, i løpet av uka.

Var ganske effektiv i dag og fikk trent på mye.

* Ei lita økt på vippa, der Nina sto bak og slapp ned vippa når han kom opp på kanten. Virker tryggere enn tidligere i hvertfall :) Jeg må huske å jobbe litt med gå-kommandoen igjen, har vært slapt i det siste..

* Fremadsending med fire hopphinder, mye bedre til å søke fremover selv, enn tidligere i uka. Han springer på selv om jeg havner litt bak. Hadde også noen repetisjoner der jeg ropte han ut av rekka etter 1 eller 2 hinder, for å se om jeg fikk dratt han av. Det ble ikke sånn supertighte svinger alle gangene, men ellers funka over all forventning synes nå jeg, men vi har etablert allerede at han faktisk er ganske ops på hva jeg driver på med. Men det er alltid litt kjekt å se at man når frem til bikkja med kommandoene.

* Stjerne der han skulle gå tight hele veien, på signal fra meg, og jeg varierte hvor han fikk belønning. Jeg synes det gikk stort sett greit, bortsett fra at vi fikk en del riv.

* Øvelse med ett hopphinder satt opp mot en vegg ( i dette tilfellet en tunnel), der han må tenke og samle seg for å hoppe tight rundt og ikke krasje i veggen, og heller ikke rive hinderet. Har trent veldig lite på dette før egentlig, og det var litt skummelt å hoppe over først. Det var jo ikke noe plass å lande.. Men da han fant ut at det gikk an å hoppe uten uten å krasje så gikk det veldig veldig bra, vi fikk få riv. Skal trene mer på dette tenker jeg. Fin øvelse for å lære inn signal for å svinge tight.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar