lørdag 11. september 2010

Fremo igjen.

På fredag tok jeg turen til Fremo alene, det var egentlig ikke planen, men det var faktisk veldig greit å trene alene en gang også. Blir jo gjerne litt mer effektivt når man ikke har noen å skravle med :P Tok 3 økter med hver av dyra. Ettersom jeg er litt treg med å blogge, har jeg sikkert glemt litt allerede, men here goes.

Micko:
Økt 1: Tre hopphinder på rekke ved siden av hverandre, serpentin. Følte vi ikke akkurat fikk teken på denne på fellestreninga, så da må man prøve igjen. Følte at vi fikk det til veldig bra etterhvert nå, bare jeg er tydelig i handlingen min og ikke tuller så mye når jeg skal bytte arm så går det supert.
Økt 2: Samme klasse 2 bane som på fellestreninga, den sto fortsatt der heldigvis. Jeg bestemte meg for å ikke belønne underveis i banen og det funka faktisk veldig fint. Blir jo ofte litt rot når jeg begynner med det.. Han gikk hele banen fint uten belønning, så det er kjempebra. Jeg var også nøye på og hele tiden tenke på hvilken vei skuldrene mine pekte, at jeg ledet han i riktig retning. Jeg er aaalt for dårlig til å huske på og tenke på akkurat det. Jeg tror det er den minst stressende økta jeg noen gang har hatt med Micko. Jeg følte meg rolig og var veldig fokusert på og være tydelig i handlingen min. Og det gikk veldig bra, det gikk ikke så raskt, men det var fordi jeg gikk ganske sakte også. Ble en feil der han begynte å ta mønet i steden for bommen etter ett hopphinder. Ellers veldig bra. Ville også ha ballen som belønning etter mål. Bare velstand altså!
Økt 3: Hmmm.. Jo, fremadsening. To hopphinder også en rett tunnel. Målet mitt var og få opp litt fart og øve på at han skal ta hinderne uten å se så mye på meg. Funka greit nok, fikk opp farta ganske bra når jeg la ballen i enden. Men jeg må helst være med å løpe ved siden av han ja..

Loke:
Økt 1: Byttetrening med to like baller. Myyye bedre! Dette begynner å komme seg altså. Han prøver ikke å stikke av med ballen, men holder seg i nærheten og leker med den. Og han slipper den veldig mye raskere enn han har gjort, begynner å skjønne at han får en ny ball når han slipper.
Økt 2: Hopphinder. Prøvde på en greie Annica snakket om, der jeg sitter ved hinderet og belønner lavt med godbit, nært hinderet. Men jeg vet ikke helt om jeg har skjønt det helt, jeg synes det bare ble merkelig. Må få noen til å vise meg.
Økt 3: Siktetrening mellom to hinderstøtter. Synes han ser for mye på meg, og for lite framover. Har vel trent for mye kontakt da, haha. Enda ei litt rar økt, der jeg ikke helt følte at ting funka. Men tror han var litt sliten også..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar