søndag 28. november 2010

Oppsummering.

Torsdag var Loke på kurs, var inne på låven igjen siden det er så kaldt. Vært kaldt hele uka.
Trente på:
- sitte i utgangsstilling/komme inn i utgangsstilling. Det går vel framover, kanskje.. En vakker dag blir det perfekt, håper jeg. Men det er noe jeg gjerne kunne levert fra meg hunden og fått noen andre til å trent ja, jeg er ganske sikker på at det må være verdens kjedeligste øvelse å trene inn.
-apport: Har fått problemmer med at han tygger på apporten. Irriterende. Men fikk noen tips, så vi får bare trene videre. Skal nok bli dette, i motsetning til utgangsstilling synes jeg nemlig at apport er kjempegøy å trene på. Det er i hvertfall Micko sin favoritt, han blir så glad når jeg kommer med noe han skal apportere.
- Innkaling: med forstyrrelser. Hundene løp gjennom rommet til eier, og på siste runde ut fra ett annet rom der Bente holdt de, og til eier. Loke hadde lyst til å hilse på ei fin frøken den ene gangen, ellers mest opptatt av å komme til meg.

Fredag var det innetrening i ridehall.
- Hoppteknikk med ett hopphinder x 2.
- Slalominnganger x 2. Det har vi ikke trent på før, men gikk veldig fint det.

Ellers så blir han litt gira når han kommer dit, og det var masse sutring i buret. Men roer seg raskere for hver gang. Hadde burdøra en del åpen, og han er flink å holde seg inne i buret til han får "værsego", selv om andre hunder går forbi. Fikk være litt ute også, innimellom øktene og han er mye roligere enn første gangen jeg var der. Kunne vært mindre opptatt av å komme seg bort til andre hunder, men jeg kan nok ikke forvente mer tror jeg. I all hovedsak er han veldig flink å til konsentrere seg og være fokusert på treninga og meg når vi trener på noe, det er jeg utrolig fornøyd med! Det er i pausene han blir gira og ikke helt klarer å slappe av. Men det er noe jeg bare må trene på.

Trente selvfølgelig også litt på at han ikke får ta leken før jeg sier han kan, og at han ikke får hoppe opp og prøve å stjele leken når jeg har den. Vanskelig enda, men det går framover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar