tirsdag 30. november 2010

Sliten..

Jeg skjønner ikke hva det er med denne tiden av året, jeg blir alltid sliten og lei av alt rundt denne tida. Sånn fra midten av november og fram til jul er jeg ikke verdens triveligste å være sammen med, i hvertfall innbiller jeg meg at jeg ikke er det. Når man i tillegg skal ha en skikkelig dust nakke, ja da blir det kjekt du!
Det var dagens klagemål.

Jeg er en anelse umotivert med tanke på hundetrening også for tiden. Eller jeg er egentlig veldig motivert for agilitytrening, men det er jo ganske begrenset hvor mye man får gjort av det nå når det er så kaldt. Det blir liksom den ene gangen i uka når det er inntrening. Kanskje litt sirkeltrening (som jo egentlig ikke er agilitytrening sånn direkte) på gårdsplassen, og kanskje noen repetisjoner på hopphinder hvis jeg virkelig er i godlage. Har funnet ut at ting som kan belønnes med leke til en viss grad kan gå an å trene litt ute, for da kan jeg ha vottene på hele tiden. Men er det noe som best belønnes med godis blir det vanskelig. Det er helt grusomt å fryse sånn på fingrene, og i tillegg har man kanskje en overivrig hund som napper litt i kalde fingre når godisen skal gis. Au, ikke godt.
Blir mest tur for tida ja, mest i bånd langs veien, siden det er så mørkt. Synes det er drittkjedelig å gå langs veien jeg da, men litt bedre her på bygda enn i byen lell da. Også får de jo sprunget litt på åkeren. Og litt trening inne på stuegulvet foran peisen blir det. Det går greit det og, det virker ikke som gutta har det så alt for fælt. Har en som sover i fanget mitt nå, og en som har gravd seg ned i ett pledd i sofaen og sover.

Straks skal jeg gå og finne senga også, vært en lang dag dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar