søndag 20. mars 2011

Søndagstrening.

Vi var bare tre stykker på vår gruppe, så det ble mye trening på hver. 3-4 økter hver ble det vel tror jeg. Det var i hvertfall mer enn nok for Loke. På slutten av siste økta var det rett og slett tomt, ikke mer å hente fra han. Var småsliten før treninga også da, det skal ikke så mye til for tida.. Han trenger vel noen innholdsløse dager for å lades skikkelig opp tenker jeg. Men nå skal jeg ha Timax ett par dager fra i morgen av, så det blir nok ikke helt enda.

Vi trente på:

Stjerne, funka fint det synes jeg. Bra hindersug i dag.
Tight rundt hinderstøtte, var ett sted i banen der hunden kommer ut av en rett tunnel, skal over hopphinder og tilbake inn i samme tunnel igjen. De var det mye tid å spare på å velge den mest effektive løsningen og få hunden tight rundt hoppet. Vaaanskelig å få til tight sving ja, men fikk litt tips fra Kjersti om å si han beskjed litt tidligere og fikk til ett par repetisjoner som jeg sier meg godt fornøyd med til slutt. Er jo sånt som dette som er gøy!
Hjulet, kan ikke dette særlig bra enda.. Det har blitt veldig lite trening på hjul, men det går seg til det.
Fremadsending, hopp - hjul - rett tunnel. Og motsatt vei. Som før, bra når jeg timer belønninga riktig og er nær nok hindrene.
Slalom, 5-6 repetisjoner på 12 pinner, der han tok feil inngang en gang og ellers perfekt, hvis jeg husker riktig. Hjemme har vi tatt max 8 pinner til nå. Så jeg er kjempefornøyd med at han tar 12 pinner jeg, når han faktisk egentlig ikke kan det.
Bytte ball, kjekt å få tid til litt sånt. Hjemme er han knallflink å bytte nå, når jeg holder fram handa kommer han og trykker ballen i hånda mi, og slipper på kommando for å få en ny ball/godbit. Ikke like flink på trening, spesielt ikke på slutten da han var sliten. Da kom den sta terrieren fram ja, men dette blir bra det.

Her er noen bilder som Kristin har tatt på treninger, kjekt med fotograf altså! Er flere bilder i bloggen hennes :)

Vippetrening.

Mer vippe.

Hooopp! Når jeg ser dette bildet lurer jeg litt på om han pleier å hoppe så høyt over.. Det kan umulig kalles effektivt :P

Hehe, her har vi en liten krangel om hvem av oss som skal få ballen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar