fredag 4. mars 2011

Nesa funker..

Skikkelig drittvær i Klæbu i dag, for å si det rett ut. Jeg gikk på tur med hundene i Brugnmarka i plaskregn, og ble blaut inn til trusa. Som forventet så traff vi ikke en sjel, ingen som hæler seg ut i sånt vær sikkert, i tillegg var det rett før/under stafetten. Godt å komme inn etterpå hvertfall.

Micko og Loke var løse hele turen. Jaktlysta til lillemann har våknet litt mer i det siste, han har vært vanskeligere å kalle inn når han har funnet seg ett interessant spor. Og i dag fikk jeg i hvertfall bevis for at nesa hans funker, da han plutselig kom ut fra skogen med en dyrefot, så ut som rådyr kanskje, men ikke sikker. Må si jeg ble litt lang i maska da han kom løpende forbi meg med den i kjeften, stolt som en hane. På en måte blir man jo litt stolt, men samtidig vil jeg jo ikke at han skal drive og lete opp sånt på eget intiativ. Blir ikke lettere å få stopp og innkalling på han da akkurat. Jaja, han la i hvertfall foten fra seg og valgte å få en godbit fra meg framfor å plukke den opp igjen.

Var hos Nina og så Dave Munnings film i går, og hadde egentlig store planer om litt trening på gårdsplassen i dag. Men jeg står faktisk ikke ute i pissregn og trener, så det ble utsatt til en dag med litt bedre vær. Neste uke ser det ut som i følge værmeldingen. Eller kanskje på ridehalltreningen på søndag.

Har trent litt slalom inne, og litt stå og sitt. Burde trene felt også, men jeg er litt lat i dag, skal heller lese ferdig Maria Hagström boken tror jeg.

2 kommentarer:

  1. litt av et vær idag ja:) Satsa på være ute alene idag vi også:) Jeg kjørte til Abrahallen og slapp KIra der, vi gikk oppover veien i hogstfeltet og gikk innover skogen:) Herlig egentlig. Kom hjem tidsnok til å se innspurten av stafetten:) greit nok:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  2. Hei Kristin,

    det var faktisk ikke så mye folk på auksjonen og den sluttet ganske tidlig :D Sist Andersen hadde auksjon holdt de på til kl 2 om natta. Det er ikke uvanlig at klokka blir tolv - ett.
    Og det er ofte at det står mye folk langs sidene og bak ved inngangen til kafeen for de får ikke sitteplasser. Så du fikk en myk start :D Ikke så veldig mye folk, auksjonarius slo raskt og det ble billig (nå var det jo litt spsielt siden det var utsalg pga vannskade i butikken) og det sluttet i "rett tid".
    Fristet det til gjentagelse? Hørte du handlet også. Fikk du tak i noe mer enn bordet med speilet?

    SvarSlett