mandag 14. mars 2011

Trening i Klæbu.

I kveld har jeg faktisk vært på trening ved rådhuset i Klæbu, tror sist gang jeg var der var tidlig i fjor høst. Det er jo egentlig en fin mulighet og veldig kort å kjøre, men det er vel tidsmangel som gjør at jeg ikke er der oftere. Tenker at den treninga kan være en fin mulighet til gjøre noe med forventningen Loke har om at han skal få hilse på alle hunder han ser. Og Micko kan få trene på å se andre hunder uten å bli surpomp.

Veldig dårlig oppmøte i kveld da, en stk collie med eier og oss. Det er visst mye lus ute å går (haha), så derfor lite hunder sa damen med collien. Fysjom, det vil ikke jeg ha på mine hunder i hvertfall, svineri.
Men egentlig var det greit for vår del at det ikke var så mange andre der i kveld. Med Micko gikk jeg bare litt rundt og jobbet oss stadig nærmere collien som trente lydighet. Litt brumming i starten, men så tok han tegninga og oppførte seg fint. Tilbød å komme i utgangsstilling gjorde han også, så da trente vi litt på det.

Loke var kjip å trene med i kveld, ingen futt i han.. Lukta egentlig lunta tidligere i dag også, da vi var ute på gårdsplassen.. Ikke spesielt gira på drakamp, og skikkelig dårlig grep. Ball var kult nok selvfølgelig.. Tror ikke han kan bli så sliten at ball ikke er kult. Men det er farlig å belønne den hunden for mye med ballkasting, for da vil han ikke ha noe annet jeg tilbyr. Både andre leker og mat blir for kjipt i forhold til ballen.. Er noe jeg har begynt så smått å jobbe med. Jobba med det i kveld også, men han var tydelig sliten for ikke en gang ball var sååå gøy. Og hver gang jeg åpnet bildøra prøvde han å hoppe inn i buret, og det skjer aldri. Han er ikke den som vil frivillig inn i bilen når han heller kan være ute å leke. Fikk utnyttet at han var sliten til å få flere fine bytter med to baller da. Så helt galt var det ikke. Trente ikke så mye annet, bare rett og slett at han kunne se på den andre hunden uten å bli helt gal etter å komme bort til den, og å tilby kontakt. Var nok for oss i dag det.

Nå ligger de til lading i hver sin sofa, og jeg skal legges til lading ganske snart jeg også. Så håper jeg at lekelysten til Loke bare var manglende i dag, fordi han var sliten. Merker at jeg må jobbe litt med meg selv også, jeg har litt for mange hemninger i leken når vi er sammen med andre folk.. Det er det der med å komme inn i bobla sammen med hunden, jeg har litt å gå på der.

1 kommentar:

  1. Haha - så det ær lus i Klæbu!
    Bæst vi håller oss långt undan ;)

    SvarSlett