lørdag 29. januar 2011

Ag-prosjekttrening.

I dag var det endelig på tide for oss i agilityprosjektet å trene litt igjen, hadde leid ridehall for anledningen. Og for første gang kunne alle være med, det er jo gøy!

Skal prøve å oppsummere hva Loke og jeg trente på, prøve, for det ble en litt rotete trening for oss synes jeg.

Basic grids
Mye mye bedre enn sist gang vi trente på dette. Fått mer kontroll på kroppen sin kanskje? Ikke vet jeg, men synes det stort sett så veldig bra ut jeg.

Hopphinder, svinge tight rundt vingen.
Leeenge siden vi har trent på akkurat det med å svinge thight og komme tilbake med en gang. Og det var lett å se. Ble ikke så mange repetisjoner på dette.

2 x 2
Prøvde litt mer vinkel på pinnene enn hjemme, og fikk også større feilprosent enn hjemme, spesielt på de mer vanskelige inngangene. Men han lærer av feilene, så de er viktige. Bra sug framover, det har kommet seg. Ikke like opptatt av å se på meg som for typ en uke siden. Jeg synes faktisk det er kjempegøy å trene slalom med han, håpe det fortsetter sånn. Men Micko ble det jo ett stort ork til slutt og jeg mistet all lyst til holde på med det.

Tunnel
Veldig bra sug i dag! Hurra! Akkurat det er så opp og ned. Noen repetisjoner på tunnel med en bøy på, også med bakbytter. Vanskelig, men det blir, det blir!
Prøvde også omega-formet tunnel for første gang, litt rart ja. Snudde i døra de første to gangene, men så gikk det fin-fint.

Framforbytte uten hinder
Fikk hjelp av Nina og Eirin til å vise meg dette. Skal absolutt trene mer på både det og bakbytter uten hinder framover.

Ser jo nå at vi faktisk fikk gjort en del, men det var ganske korte økter. Sier meg fornøyd med dagen tror jeg :)

Etter trening dro vi Gauldalingene til Fremo for å måke snø av taket, møtte Marianne der også. Så da ble det litt hundelek; 6 jacker, en flat, en malle, en/to aussies og en vorsteh. Litt av en gjeng :)

Snille mamma'n min gikk tur med Micko mens vi var på trening, så nå har jeg god samvittighet for hundene og skal kose meg på agilityfest i kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar