søndag 16. januar 2011

Vær og føre, og trening.

Her sitter jeg i sofaen.. Egentlig skulle jeg vært på agilitytrening, men det ble rett og slett ganske umulig i dag. Vi har nemlig vært så fantastisk heldige og få masse deilig regnvær i Trønderlag i ettermiddag, og her ute på landet, der jeg bor er det ikke vanlig å strø veiene når det blir glatt. I hvertfall har det ikke vært det denne vinteren.. Jeg prøvde å dra da, det skal jeg faktisk ha, men etter å ha spinnet og skrenset i en liten kilometer innså jeg at det ikke kom til å gå. Bare det å få snudd bilen og kjørt hjem igjen var litt av en oppgave på det fine føret. Jeg observerer at det kjører biler forbi huset mitt innimellom, men hvordan de klarer å komme seg fram skjønner jeg egentlig ikke helt.. Mulig det bare er jeg som ikke kan å kjøre på glattisen. Eventuelt er jeg bare blitt pysete, jeg har nemlig hatt ett uhell allerede denne vinteren og har VIRKELIG ikke lyst på flere.

Jeg håper inderlig at noen er så snille at de strør her, før jeg må kjøre på jobb i morgen tidlig. Hvis ikke vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb, gruer meg allerede. Jeg gruer meg så mye til å kjøre at jeg har prøvd å bytte bort vakten min, for å slippe å sitte med hjertet i halsen mens jeg prøver å komme fram i en del, men uten hell.. Sånn, det var dagens klagemål.

Heldigvis har jeg en stor og fin gårdsplass, der man også kan trene litt hund. I steden for agilitytrening ble det litt trening her hjemme, Micko synes sikkert det var helt greit, for da fikk jo han og være med.
Jeg har fått liten hund-slalom av supersnille Ellen, så Loke fikk trene litt slalominnganger 2x2. Gikk veldig fint den første økta, men på andre økt skjønte han plutselig ingenting igjen.. Men vi har jo nettopp begynt med dette, så det blir vel etterhvert.

Trente også lek, og byttelek. Fikk til og med leke litt med ball, siden han er blitt så flink å bytte. I dag kom han faktisk for å bytte ballen i draleke. Det hadde jeg ikke trodd, for ball er jo det kuleste i verden. Så veldig fornøyd med det! Hjalp vel at draleken var en sokk med en annen ball inni kanskje.
Trente også på at han måtte sitte og bli, mens jeg trente slalom og innkalling med Micko, vanskelige saker! Litt fvf, komme i utgangsstilling og bli. Flink gutt.

Micko fikk prøve om han fortsatt kan slalom, med fire pinner bare da. Det kunne han egentlig, men så feilet jeg han ett par ganger da han tok feil inngang, og da ville han ikke være med på leken mer. Kom over det da pipeballen kom fram da, det var stas som alltid. Litt fot, komme i "Micko-utgangsstilling" (type alt for langt fra meg) og bli.

Nå er gutta slitne, vi har gått tur og vært på besøk i dag også. Avslapping resten av kvelden nå tenker jeg.

På fredag kom vi oss derimot på agilitytrening, jeg og Loke. Men nå har jeg skrevet så langt allerede, så jeg skal bare kjapt skrive ned hva vi trente på der:
- Felt, slalom 2x2, tunnel. Fikk litt hjelp av Eirin på ene økta med felt, og da ble det mer framgang. Tydelig stor forskjell på den planken vi har hjemme og store mønet..
Generelt veldig fornøyd med treninga, hadde omtrent ikke bånd på han i løpet av treningen. Veldig på draleken (sokk med pipeball) og bra fokus og konsentrasjon, selv om det er andre hunder ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar