mandag 31. januar 2011

Gauldal-trening.

Får vel skrive litt om Gauldal-treningen i går også.
Loke var mye roligere og fokusert på meg enn sist gang vi var der. Men det er vel naturlig, forrige søndag var jo første gangen der, nå var det tydeligvis blitt en kjent plass.

Økt 1:
Slipp. Trener på at han skal slippe leken når blir passiv, og etterhvert også på kommando. Flaut at jeg ikke har slipp-kommando på han enda. Men det har absolutt løsnet mer i det siste. Vanskeligere når han er ivrig og på nye steder da. Pluss at denne leka tydeligvis er den kuleste som finnes. En sokk med pipeball inni.. Så mye rart man kan få kjøpt, også er det noe så enkelt som virkelig slår an. Typisk det da.
Felt. Litt startproblemmer, men det ser ut til at han skjønner det bedre og bedre. Det som er vanskelig er å få han til å stille seg på riktig plass, altså to av og to på. Når han først står der er han kjempeflink til å vente på frisignal.
Slalom, 2x2. Ikke så mye å si om egentlig, det går framover.

Økt 2:
Hopphinder og tunnel. Første gang han har fått ta to hinder sammen, på tide sikkert. Tok noen repetetisjoner med hopp-tunnel, også noen omvendt med tunnel-hopp. De to første gangene sprang han forbi hoppet, men så gikk det som smurt og farten kan jeg ikke klage på! Bra sug mot tunnelen også, bare velstand.
Slalom 2x2.

Det ble ikke flere økter, jeg følte meg ferdig med dagen etter andre økt. Nina hjalp meg å se litt på utgangsstillingen, jeg ville ha litt tips om hva jeg skal gjøre framover. Jeg har vært ganske fornøyd med både utgangsstilling og fotarbeidet, men det har tapt seg litt i det siste. Planen framover er å trene foran speilet, så jeg ser når han sitter ordentlig og gå tilbake til å bruke kassen litt igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar