søndag 27. februar 2011

Agilitytrening.

Bare tre stykker som dukket opp på vår gruppe i dag, men vi brukte ganske lang tid på å sette opp bane, så det ble ikke så mange økter på hver likevel.

Økt 1: Felt, han stopper på feltet når han er lengre ned på bommen og ikke kommer i for stor fart. Men de gangene jeg satte han lenger opp, så han fikk mer fart var det ingen antydning til å stoppe. Sto også generelt lettere på feltet enn hva han gjør hjemme. Men sist gang vi trente felt på bommen stoppet han ikke uansett hvordan jeg gjorde det, så det er absolutt framgang og det må man ta med seg. Bare å fortsette å jobbe.
Bakombytte i tunnel, der han kommer ut på mottsatt side av hvor jeg er, så han må søke meg opp ved hjelp av stemmen min. Funka supert når jeg bare fant ut hvor jeg skulle stå, har jo trent ganske mye på dette før også da.

Økt 2: Hjulet. Det har vi ikke prøvd siden i høst og det var veldig tydelig. Skjønte ingenting av hva dette var, mye bedre å springe rundt hele greia enn å hoppe igjennom. Lokka han en gang, og da var det greit, funka fint etterpå.
Foranbytte med to hopphinder, begynner å bli veldig bra synes jeg.
Liten kombinasjon med hjulet, tunnel og hopphinder, med bakombytte mellom tunnel og hopp. Hadde ett par forsøk først der han sprang forbi tunnelen, og to repetisjoner der det ble ganske bra.

Jeg er fornøyd med treninga i dag, jeg hadde trodd han kanskje var litt sliten, men han ga full gass han. Kjenner jeg gleder meg enormt til snøen forsvinner og vi kan trene ute igjen, det trengs virkelig en god del mengdetrening på mange ting. Selv om det er luksus å få trent inne på vinteren så er det begrenset tid og vi er flere som skal få trent, så det er vanskelig å få til særlig mengdetrening. Det blir liksom litt her og litt der og mye halvveis føler jeg..Vår blir fint!

I dag ble det skikkelig tur på gutta boys også, det var på tide etter ei skikkelig dårlig hundeuke. Begynte å merkes å Loke hadde vel mye energi til overs, en smule destruktiv ja! I går hadde han kommet seg ut av bilburet og gått til angrep på girspaken.. Gummi overalt og en girkule som er ganske klar for utskiftning ble resultatet av det.. Jaja, fint at Biltema finnes.

Har faktisk rydda og støvsuga bilen i dag også, skal si det trengtes! Nå ble det litt mer levelige forhold inni der. Loke var ute i langlinje og herjet rundt med forskjellig i de nesten to timene det tok meg å ordne i bilen, så i dag føler jeg i hvertfall at han har fått sitt. Nå er det nattuke som står for tur på jobb, så da satser jeg på at det blir litt mer hundeaction enn forrige uke også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar