fredag 18. februar 2011

Bytur og agility.

I dag har vi vært mye ute på farten. Irene og jeg hadde planlagt en liten bytur med dyrene, så stakkars skadde Håkki fikk litt spenning i hverdagen han og. Vi var heldige med været også, heldigvis, satt i sola i Nordre og drakk kakao. Ikke akkurat noen vårtemperatur, men jeg hadde på meg masse klær og hundene hadde dekken, så ingen frøys tror jeg. Begge mine fikk komme ut å se på livet i byen, i hver sin omgang. Trente litt med Loke også; lineføring, utgangsstilling og lek. Flink :-) Oppførte seg fint ellers også. Kanskje mer overraskende at Micko oppførte seg fint, eller til han å være i hvertfall. Hjalp vel at jeg hadde med pølsekuler.

I kveld har vi vært på agilitytrening i ridehallen i Klæbu. Vi var bare tre stykker som dukket opp, så da blir det jo en del trening på hver. Fire økter ble det på Loke og meg.

Økt 1: Hindersug. To hopphinder og en tunnel i en svak bue. Ikke perfekt, men ganske bra og absolutt ikke noe å si på farten hvertfall! Gleder meg til vi skal begynne å gå hele baner, det kommer til å bli GØY, selv om jeg kommer til å måtte springe av meg beina.

Økt 2 og 3: Framforbytte med hopphinder. Mye tøys og tull og klønete handling fra min side, Loke var flink han. Litt vanskelig å styre seg og vente til man får klarsignal bare, men kom seg. Fikk tips av Bente om å holde leken i handa i stedet for i lomma, og da ble det mindre kløning og tull. Ble bra etterhvert synes jeg, en bra start i hvertfall, er jo første gang vi prøver byttet med hinder.

Økt 4: Slalom, 2x2. Dårligste slalomtreninga vi har hatt på lenge, langt unna det vi har fått til hjemme i det siste. Men det tok seg opp etterhvert, og fikk da til noen ganske fine repetisjoner på slutten.

Hadde burdøra mye åpen i kveld, og det funka supert. Mye mindre lyd i han når døra er åpen og han er superflink å holde seg i buret til han får beskjed om noe annet.

Nå har jeg fortært en pose cheese doodles og en sjokolade, dyrene sover og det skal snart jeg og. Lite planer i helga, og det er bare deilig!

1 kommentar: