søndag 13. februar 2011

Helga.

Da er en ganske rolig helg snart over. Det var helt ufrivillig at helgen ble så rolig som den ble, men den strekken jeg fikk i ryggen på fredag har satt meg litt ut av spill. Måtte avlyse skogsturen med Annica på lørdag, og jeg måtte til slutt innse at det sikkert ikke var så lurt å dra på agilitytrening i kveld. Selv om akkurat det satt ganske langt inne.. Det ble jo ikke trening på fredag heller, så skulle gjerne vært i kveld. Kjedelig med en hel helg uten trening når man er blitt vant med å trene. Men sånn er det, det kommer heldigvis flere treninger. Også er jeg faktisk mye bedre, det begynte å løsne ut på kvelden i går, og i dag har det også blitt gradvis bedre. Satser på at en god natts søvn og varme gjør susen, og at jeg er helt fin i morgen.

Fredag etter turen med Irene gjorde vi ingenting. Lørdag gikk jeg og mamma en liten tur, og selv om det var vondt etterpå tror jeg det var litt lurt å røre seg. På kvelden trente jeg en mini-økt felt, og en mini-økt 2x2 med Loke.
I dag har jeg også gått en kort tur, til ett sted de kunne løpe litt løse, uten at jeg måtte gå så mye. Trente noen økter 2x2 da vi kom hjem, og en økt felt. Micko trente på å rygge over en slalompinne på gulvet, og mat-work. Går greit å trene når jeg kan belønne med å kaste godbit på gulvet, leke er jeg litt for handikapet til.
Feltarbeidet har virkelig løsnet da, det skjedde på onsdag, da trente jeg både hjemme og hos Annica. Feltene har blitt mye mye sikrere, og det er utrolig deilig etter at jeg har vært så frustrert. I dag lokka jeg med favorittleken og sto som en statue på felt, veldig fornøyd med det. Blir spennende å se neste gang vi prøver på bommen igjen. 2x2 går også fremover, den siste porten er så og si rett nå. På onsdag hadde vi en økt med fire rette pinner og bøyler. Vanskelig i starten ja, å skjønne at han ikke bare kunne hoppe over bøylene. Men det ble veldig bra til slutt, håper vi får prøvd det flere ganger, jeg tror det var nyttig. Få bevegelsen inn i kroppen.

Da er det bittelitt tv-tid og sleepy time tea her, også straks senga! Gleder meg til å ikke ha vondt i ryggen i morgen!

1 kommentar:

  1. håper ryggen fungerer bra nå da:) Blir helt svett av å lese om hva dere trener på, mange ord og uttrykk jeg ikke kjenner til:) Har aldri snusa på Agility med Kira:) Bare lydighet og spor:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett